By podeprzeć przekonanie o sile narracji w budowaniu marek i sprzedawaniu, warto odwołać się do mądrości zbiorowej albo dawnych lub współczesnych autorytetów.
Ten pierwszy przypadek – to mądrość przysłów. Wystarczy przywołać choćby te wzięte z Ameryki – ojczyzny marketingowego storytellingu: „Fakty przekonują, historie sprzedają” albo „Przedstaw mi fakty, nauczę się. Powiedz mi prawdę, uwierzę. Ale opowiedz mi historię, a zawładniesz moim sercem na zawsze”.
Można też inaczej, spojrzeć za siebie albo posłuchać współczesnych. Oto krótka lista ważnych, dawnych albo wręcz przeciwnie – dzisiejszych wypowiedzi motywujących do próbowania storytellingu w komunikacji marketingowej, marketingowo-wizerunkowej lub wizerunkowej :
Ten pierwszy przypadek – to mądrość przysłów. Wystarczy przywołać choćby te wzięte z Ameryki – ojczyzny marketingowego storytellingu: „Fakty przekonują, historie sprzedają” albo „Przedstaw mi fakty, nauczę się. Powiedz mi prawdę, uwierzę. Ale opowiedz mi historię, a zawładniesz moim sercem na zawsze”.
Można też inaczej, spojrzeć za siebie albo posłuchać współczesnych. Oto krótka lista ważnych, dawnych albo wręcz przeciwnie – dzisiejszych wypowiedzi motywujących do próbowania storytellingu w komunikacji marketingowej, marketingowo-wizerunkowej lub wizerunkowej :
-
„Ci, którzy opowiadają historie, rządzą społeczeństwem”.
( Platon, 427–347 p.n.e.) -
„W świecie ponowoczesnym historie i spektakle stają się równie ważne, a może ważniejsze niż fakty i postacie”.
(Jeremy Rifkin, 2003.) -
„Podstawowe elementy fikcji są produktem fundamentalnego, nieusuwalnego zainteresowania, które istoty ludzkie wykazują w stosunku do miłości, śmierci, przygód, rodziny, sprawiedliwości
i przeciwności losu”.
(Denis Sutton, 2005.) -
„Ludzie uwielbiają słuchać historii. Ta praktyka sięga do prymitywnych czasów plemiennych, gdy wszyscy gromadzili się wokół ogniska. Dzięki mediom społecznościowym konsumenci przez cały czas zachowują pełną kontrolę. W każdej chwili możesz ich stracić, gdy przestaniesz być fascynujący. Opowiadam historie po to, by zwrócić uwagę ludzi a następnie ją utrzymać”.
(Matt Weiss, 2011.) -
„Historie nadają firmie ludzkie oblicze i sprawiają, że można o niej opowiadać zarówno w Internecie, jak i w rzeczywistym świecie. Można je pokazywać w formie tekstowej, lecz często najlepiej opowiada się za pośrednictwem obrazów i filmów. Mogą być mówione przez klientów, pracowników lub menadżerów – muszą jednak być autentyczne”.
(Dave Kerpen, autor książki Lubię to! Potęga marketingu szeptanego na Facebooku, 2011.) -
„Wierzę głęboko, że najszybciej znajdujemy rozwiązania naszych problemów i uczymy się nowych rzeczy, słuchając opowieści innych. […] Wierzę w moc opowieści, które są ważne w świecie twardego biznesu”.
(Joanna Malinowska-Parzydło, autorka książki Jesteś marką, 2015.)