„Długi ogon” – pojęcie odnoszone pierwotnie do branży rozrywki i mediów. Obecnie z powodzeniem daje się zastosować wszędzie, gdzie istnieje jakiekolwiek zróżnicowanie oferowanych produktów. Teoria "długiego ogona" w sposób szczególny wykorzystywana jest w technikach optymalizacji stron WWW dla wyszukiwarek oraz w reklamie GoogleAdwords, a także w content marketingu.
Pojęcie stworzył i rozwinął Chris Anderson, autor książki The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More (2006). W Polsce książka funkcjonuje pod tytułem Długi ogon. Ekonomia przyszłości – każdy konsument ma swój głos (2008). Samo pojęcie i teoria długiego ogona zostały jednak stworzone i spopularyzowane już w 2004 roku, w publikacji zamieszczonej w „Wired”, czasopiśmie nowych technologii. Anderson, budując teorię długiego ogona, wykorzystał koncepcję skutecznych narzędzi sprzedaży detalicznej w sieci towarów o niskim potencjale podaży, którą stworzył Jeff Bezos i rozwijał od 1994 roku.
Najważniejsze tezy teorii długiego ogona:
-
liczba towarów w podaży jest dużo większa niż się powszechnie wydaje („ogon jest długi”),
-
zjawisko to można wpisać w strategię funkcjonowania niemal każdej firmy,
-
suma nisz rynkowych stanowi całkiem poważny rynek.
Aby uzyskać dostęp skontaktuj się z Info -Office ...