Twitter narodził się w 2006 roku. Rok później stał się podstawowym produktem firmy Obvious. Jego rosnącą popularność w sierpniu 2008 roku potwierdziły statystyki. Notowały w stosunku do poprzedniego roku wzrost liczby użytkowników o 752 % . A Ban Walker śpiewał You're no-one if you're not on Twitter!. O uzależniających własnościach Twittera może świadczyć autoterapeutyczny bestseller Grace Dent How to Leave Twitter. My Time as Queen of the Universe.
Pierwszy mikroblogger
Twitter to przede wszystkim społecznościowa platforma komunikacyjna, zapowiedziana jeszcze w latach 60. przez Marshala Mc Luhana. Paul Levinson, przywołując przykład Galaktyki Gutenberga, zaliczył Marshala Mc Luhana do pierwszych mikroblogerów.
Microblogging wszechobecny
Twittera szybko przejęły na użytek własnych potrzeb nastolatki, instytucje z religijnymi włącznie (wystarczy przypomnieć praktyki papieża Benedykta XIV), mała oraz wielka polityka, biznes, dziennikarze oraz artyści. Za szczególnie poręczną platformę uprawiania twórczości, dzielenia się nią, promowania jej i „sprzedaży” uznali Twitter amerykańscy i angielscy literaci.
Garść faktów o naturze Twittera
Ten mikroblog/miniblog pozwala na natychmiastowe dotarcie
z komunikatem wpisanym do telefonu komórkowego, iPoda, iPhona czy laptopa do setek osób obserwujących dany profil czy „tag” (temat). Będąc autorem twitterowego mikrobloga można dokonywać oryginalnych wpisów, rozsiewać cudze twitty (tweety) z (VIA) lub bez (RT) podania ich źródła, wysyłać informacje na prywatne konta zalogowanych osób (D lub DM), hashować #(tagować), umożliwiając tym samym wspólnotowy rozwój i obserwację określonych profili czy linii tematycznych, dołączać mikromateriały graficzne, dźwiękowe czy audiowizualne.
z komunikatem wpisanym do telefonu komórkowego, iPoda, iPhona czy laptopa do setek osób obserwujących dany profil czy „tag” (temat). Będąc autorem twitterowego mikrobloga można dokonywać oryginalnych wpisów, rozsiewać cudze twitty (tweety) z (VIA) lub bez (RT) podania ich źródła, wysyłać informacje na prywatne konta zalogowanych osób (D lub DM), hashować #(tagować), umożliwiając tym samym wspólnotowy rozwój i obserwację określonych profili czy linii tematycznych, dołączać mikromateriały graficzne, dźwiękowe czy audiowizualne.
Teksty, których długość nie może przekroczyć 140 znaków, można wysyłać przez strony WWW, komunikatory SMS/MMS, zewnętrzne aplikacje. Ta komunikacja, umożliwiająca nienachalną bliskość z wszystkimi zainteresowanymi mikroblogiem, stanowi wcielenie szybkości, lapidarności, skrótowości, „fleszowej” błyskotliwości. Ograniczenie długości wypowiedzi wymusza konieczność szczególnie przemyślanego selekcjonowania używanych słów i zwrotów, zestawiania ich, porządkowania, skracania, „kluczowania”, nie tylko w imię komunikacyjnej efektywności, ale i efektowności. Komunikaty muszą uwodzić śledzące je audytorium, wszak pod ręką każdego „podążającego” jest przycisk „ignoruj”. Najlepszym dowodem efektywności oraz kreatywności językowych i komunikacyjnych są skróty używane w, twittach - np.LOL, OMG, IMHO, FYI, TMI, BFF, w 2011 oficjalnie dodane do Oxford English Dictionary. John Mc Whorter - amerykański lingwista mikrobloggingowe tekstowanie uważa za nowy rodzaj języka „fingered speech” ( mówienia palcami) umożliwiającego nadążnie z pisaniem myślanego słowa
Ćwierkamy na potęgę
Poniżej wizualny raport przedstawiający polskie zainteresowanie Twitterem. Raport pochodzi z analizy dokonanej pzrez Wirtualne media na podstawie danych dostarczonych przez PBI Gemius.
.
Aby uzyskać dostęp skontaktuj się z Info -Office ...