Infolinia: 48 690 389 383
  • Zapraszamy do lektury

Info-magazyn

Z historii, natury i używania Twittera
23 listopad 2014
Twitter narodził się w 2006 roku.  Rok później  stał się podstawowym produktem firmy Obvious. Jego rosnącą popularność w sierpniu 2008 roku potwierdziły  statystyki. Notowały w stosunku do poprzedniego roku wzrost liczby użytkowników o 752 % . A  Ban Walker  śpiewał You're no-one if you're not on Twitter!. O uzależniających własnościach  Twittera może świadczyć autoterapeutyczny bestseller Grace Dent How to Leave Twitter. My Time as Queen of the Universe.

 

Pierwszy mikroblogger

Twitter to przede wszystkim społecznościowa platforma komunikacyjna, zapowiedziana jeszcze w latach 60. przez Marshala Mc Luhana. Paul Levinson, przywołując przykład Galaktyki Gutenberga, zaliczył  Marshala Mc Luhana do pierwszych mikroblogerów.

 

Microblogging wszechobecny 

Twittera  szybko  przejęły na użytek własnych potrzeb  nastolatki,  instytucje z religijnymi włącznie (wystarczy  przypomnieć praktyki papieża Benedykta XIV),  mała oraz wielka polityka, biznes, dziennikarze oraz artyści. Za szczególnie poręczną platformę uprawiania twórczości, dzielenia się nią, promowania jej i „sprzedaży” uznali Twitter amerykańscy i angielscy literaci.

 

Garść faktów o  naturze Twittera

Ten mikroblog/miniblog pozwala na natychmiastowe dotarcie
z komunikatem wpisanym do  telefonu komórkowego, iPoda, iPhona czy laptopa do setek osób obserwujących dany profil czy „tag” (temat).
Będąc autorem twitterowego mikrobloga można dokonywać oryginalnych wpisów, rozsiewać cudze twitty (tweety) z (VIA) lub bez (RT) podania ich źródła, wysyłać informacje na prywatne konta zalogowanych osób (D lub DM), hashować #(tagować), umożliwiając tym samym wspólnotowy rozwój  i obserwację określonych profili czy linii tematycznych, dołączać mikromateriały graficzne, dźwiękowe czy audiowizualne.

 
Teksty, których długość nie może przekroczyć 140 znaków, można wysyłać przez strony WWW, komunikatory SMS/MMS, zewnętrzne aplikacje. Ta komunikacja, umożliwiająca nienachalną bliskość  z wszystkimi zainteresowanymi mikroblogiem, stanowi wcielenie szybkości, lapidarności, skrótowości, „fleszowej” błyskotliwości. Ograniczenie długości wypowiedzi wymusza konieczność szczególnie przemyślanego selekcjonowania używanych słów i zwrotów, zestawiania ich, porządkowania, skracania, „kluczowania”, nie tylko w imię komunikacyjnej efektywności, ale i efektowności. Komunikaty muszą uwodzić śledzące je audytorium, wszak pod ręką każdego „podążającego” jest przycisk „ignoruj”.  Najlepszym dowodem efektywności  oraz kreatywności językowych i komunikacyjnych są skróty używane w, twittach - np.LOL, OMG, IMHO, FYI, TMI, BFF,  w 2011 oficjalnie dodane do Oxford English Dictionary.  John Mc Whorter -  amerykański lingwista  mikrobloggingowe tekstowanie uważa za nowy rodzaj języka „fingered speech” ( mówienia palcami) umożliwiającego nadążnie z pisaniem myślanego słowa

 

Ćwierkamy na potęgę

Poniżej  wizualny raport  przedstawiający polskie zainteresowanie Twitterem. Raport pochodzi z analizy dokonanej pzrez  Wirtualne media na podstawie danych dostarczonych  przez PBI Gemius.



.


Aby uzyskać dostęp skontaktuj się  z Info -Office ...
Długi ogon
30 lipiec 2015
Czym jest i o czym mówi teoria "długiego... czytaj więcej
Indeks FOG
29 październik 2014
FOG, czyli indeks czytelności czytaj więcej
Slactywizm
05 luty 2015
O słowotwórczej (i nie tylko!) sile Facebooka. czytaj więcej
Ludzka Pandora
22 marzec 2015
Sieć psychograficzna, czyli marzenie o idealnej sieci... czytaj więcej
Z prahistorii Google
01 grudzień 2014
Dla dodania otuchy wszelkim innowatorom. czytaj więcej
Poleć znajomemu
Poleć naszą stronę i wyślij znajomemu linka na adres e-mail